اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | تجمع مادران ربوده‌شدگان در عدن؛ سرنوشت فرزندانمان مشخص شود

مادران ربوده‌شدگان یمنی در عدن در جنوب یمن در برابر مقر ائتلاف سعودی تجمع و اعلام کردند، باید سرنوشت فرزندانشان مشخص شود.

یمن | تجمع مادران ربوده‌شدگان در عدن؛ سرنوشت فرزندانمان مشخص شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نام «عدن» پایتخت خودخوانده دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، طی چهار سال گذشته در جنوب این کشور با ترورهای زنجیره‌ای و زندان‌های مخفی که در آن بسیاری از انواع شکنجه‌ به کار می‌رود، همراه شده است.

براساس گزارش‌های سازمان ملل بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ ترور در جنوب یمن رخ داده است. هزاران یمنی نیز در زندان‌های مخفی تحت کنترل شبه نظامیان امارات و مزدوران خارجی دستگیر و ناپدید شده‌اند.

در همین ارتباط، مادران ربوده‌شدگان تجمعی اعتراضی در برابر مقر ائتلاف سعودی در یمن راه انداختند و خواستار آزادی فرزندانشان شدند.

بر اساس گزارش «یمن نت»، آنها در این تجمع خواستار روشن شدن سرنوشت فرزندانشان شدند؛ کسانی که به اجبار ربوده شده‌اند و از آنها خبری در دست نیست.

انجمن مادران ربوده‌شدگان نیز در بیانیه مختصری در فیسبوک اعلام کرد، این تجمع در ادامه تجمعات قبلی در برابر مقر ائتلاف صورت گرفت و هدف آن درخواست مادران برای مشخص شدن سرنوشت زندانیان و آزادی آنها بود.

شبکه خبری الجزیره با ارائه پژوهشی با عنوان «کمربندهای مرگ» جزئیات پرونده ترورها و زندان‌های مخفی در عدن  یمن را بر اساس تحقیقات و شهادت شاهدان عینی فاش کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول